Första dagen

Igår kom vi fram till farmcamp! Vi blev hämtade vid 10.30 i Sydney och åkte sedan norrut fram till runt 19 på kvällen. Det var inte 14 timmar bort och här finns elektricitet, dom jäklarna lurade oss. Vi fick en "realitycheck" av va farmliv innebär, vilken isolering det är och vilken typ av arbete det innebär. Tydligen förflyttas man tillbaka till 50- talet om man tar farmjobb, kvinnorna står i köket, städar och passar barn och de starka männen är ute och jobbar. Suck alltså. Funderade på att lämna där på pricken, men det är jag glad att jag inte gjorde, för satan i gatan vad roligt detta är!
Idag har jag kört motorcykel, och jag är en freaking naturbegåvning!!!! Craig, vår ledare, utnämnde mig till en av de bästa i gruppen. Vi körde fyrhjuling med, något som jag tyckte var svårare till craigs förvåning då det brukar uppfattas som lättast. Sen hade vi knopknytartävling (låter inte så spännande, men herre Gud alltså!). Jag är bara glad att jag inte förlorade, då den personen ska ha på sig de fulaste kläderna någonsin på onsdag när vi ska ut på den lokala krogen.
Efter det så hamnade jag i något slags krig. Joe började smeta lera i mitt huvud, vilket ledde till lerkrig à la katt och råtta. Sen eskalerade till att jag fick Joe, Craig och Esben mot mig. Vilken slutade med att jag hade lera, aska och öl över hela mig. Så det var bara rätt in i duschen. Sen hjälpte Esben mig att klippa min sidecut, sen lekte vi diverse drinklekar och nu ligger jag i sängen. Lång, händelserik, underbar dag. Föresten har jag köpt en hatt idag som jag förmodligen aldrig kommer att använda igen, men man ska tydligen ha en outbackhatt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0