Dag tre

Hej hej hemskt mycket hej!
Idag har vi suttit på hästryggen, Så. Himla. Gött. Alltså! Vi började med att få varsin häst, sen fick jag agera som exempel för att visa trav och galopp. Vissa i min grupp hade ridit förr, andra hade knappt sett en häst innan. Bara Laura och Charlotte trillade av (två av tolv är väl rätt schysta odds?). Vi red runt i en paddock först, sen red vi ut på öppna fält, som jag saknat det!
Efter det åkte vi tillbaka till gården och hoppade upp på motorcyklarna. Vi lärde oss att åka i snäva kurvor och upp och ner för backar. Sen bytte vi så jag fick köra fyrhjuling och den skiten hatar jag! (Förklarade detta för Craig, han sa att fyrhjulingen hatar mig också, skönt att jag och fyrhjulingen är enade). Körde sedan tillbaka till gården, killarna åkte iväg (jag kunde också om jag ville med jag orkade inte) och vi hade säkert 45 minuter tjejtid! Rätt gött att bara sitta och snacka skit en stund. Efter det kom alla tillbaka, vi gjorde lite småjobb här och där och sen gjorde vi oss iordning för kvällen. Kvällen spenderades framför brasan med passion pop och lekar. Nu är klockan halv 11 och mina ögon går i kors. Upp och hoppa klockan 6 imorgon!

Ps. En rolig sak som stärkt självförtroendet är att Craig tycker att jag är extremt talangfull i allt vi gör. Jag fick gå som exempel i ridningen, jag är bland de bästa på motorcykel och köra bil. I småsaker som vi gör tar jag ledning och styr upp. Vill absolut inte skryta men ibland är det skönt att få feedback, speciellt när man är i ett land där allt är nytt och främmande. Känns skönt att visa att man är duglig till något. Har fått feedback från mina kamrater i gruppen också vilket känns så himla roligt, för allihopa är personer som jag ser upp till av olika vis! Är så lyckligt lottad att ha dessa underbara människor omkring mig. Men men, nog om det. Kom igen Jantelagen, come at me bro!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0