Dag fyra

Hej!
Idag började vi vid sju. Vi åkte till stallet och sen va det tillbaka på hästryggen igen. Vi vallade undan får, sen öronmärkte vi fåren och avmaskade dem. Vi åkte sedan ut i skogen och fällde träd. Än så länge var det en bra dag. Men!!! Sen åkte vi tillbaka, vallade ko-helveten, sen skulle vi sortera dom i en cirkel och få in dom i olika paddockar beroende på färg. Man kan säga att min bra dag slutade där. Härmed ska jag äta biff och njuta av att en ko har fått sätta livet till. Nä då, kanske inte så illa, men kor står inte högt upp på min lista nu om man säger så. Efter vi kom tillbaka från det gick jag och la mig i ilska, blev väckt av Tess som nästan blev ett huvud fattigare, och sen spelade vi ring of fire. Bra avslut på dagen iallafall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0