Julafton

Hur firar man en riktig svensk julafton när man nästan är så långt ifrån Sverige man kan komma? Jo, man åker till det svenskaste vi har, IKEA!
Jag och Emilia satte oss på tåget, åkte iväg, promenerade, sen var vi där. Jag var i extas och sprang in. Köpte köttbullar och delicatobollar och julmust. Sen kom Esben, min fine danske vän, som lovat att fira jul med mig sen i augusti. Han åt också köttbullar, men var varken imponerad av lingonsylten eller julmusten.
Sen gick vi vidare in i butiken. Vi provade sängar, middagsbord och bara strosade runt. Sen var det dags att säga hej då och jag och Emilia åkte tillbaka till hostlet. När vi väl kom dit möttes vi av ägaren som frågade "Är det ni som är mina favoritsvenskar? Från rum 302? Jag har sparat biljetter till partybåten ni skrev upp er på igår", något som vi totalt förträngt (gör inga beslut efter du druckit goon, det kommer sluta illa). De var de sista biljetterna, så vi ringde Esben och frågade om han ville med. "Ja!", svarade han och vid kl. 18-19 var vi där. Vi åt, drack, åkte under Harbour Bridge, såg operahuset från vattnet, sen gick vi tillbaka till hostlet, bytte om, gick till Sidebar och räknade ner sekunderna till juldagen.

 

 Taggade inför tåget
 
Yezzzzzzz
 
Taggad!
 
Taggad!
 
Mat och en posande emilia
 
En föga imponerad Esben 
 
Vi provade sängar
 
Esben kom med frukost
 
Vi hittade ett dukat middagsbord. Emilia tyckte hennes nalle skulle sitta med. 
 
"Nu dricker vi", tyckte Esben. 
 
Jag köpte mat!
 
Mums!
 
Sen åkte vi båt, de hade en massa öl att bjuda på!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0