Dalby

 

Alltså, ursäkta min franska men FY FAAAAAN!!!!! Som bekant så sover vi i en hästtransport. Som har fönster man inte kan stänga. Igår kväll började det regna lite lätt, vilket sedan eskalerade i monsun. Vid 03.30 vaknar jag av att Tyrone är vaken och börjar leva rövare i transporten. Märker då att halva min säng är dyngsur och alla mina kläder också. Tyrone gick upp och duschade, jag snodde hans säng att sova i (den har canvas runt sig så den läcker inte in), så fick Tyrone sova vidare i bilen. Vaknade sedan till liv vid 06.30. Upp och duscha, sen äta frukost. Tyrone sa att jag inte behövde vara här imorgon utan kunde åka hem till min torra säng. Dock ändrades den planen och jag stannar kvar imorgon också.
Katrina och Emilia kom sedan hit med regnjackor och sånt. Sen flyttade vi på en av hästarna som skulle visad för försäljning. Jag gjorde iordning henne och Tyrone visade sedan upp henne för försäljning. Sedan duschade vi henne i bluo (ett rengöringsmedel som färgar allt blått, eller ja, vitt) och släppte tillbaka henne i boxen. Sen kollade vi på resten av hästarna som var till försäljning. Efter det packade vi ihop allting ur hästtransporten och lastade på hästarna som tävlades kvällen innan. De fick åka hem med Katrina och Emilia. Efter ett tag gick jag och la mig för att vila en stund, sen var det dags för kvällsmat. Jag, Tyrone, Luke och Shirley åt middag och sen gick jag och Tyrone ut för en drink. Vid 10 gick vi tillbaka och jag sov i bilen. Så himla mycket bättre än hästtransporten!!! Torrt och luktade inte hästskit, win win!

 

 


Kommentarer
Marina och Mikaela

Hej hej! Mikaela var nyfiken på vad du gjorde Sanna så vi har spenderat senaste timmen med att titta igenom dina inlägg :) Hennes kommentar var hela tiden Nu äter hon choklad igen..:) hon tycker du e ett chokladmonster :D Hon hälsar att emilia får en överraskning när hon kommer hem. Mikaela hälsar God jul Ha det fint Kram Marina och Mikaela :D

2013-12-02 @ 17:10:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0