Såhär bor jag!

Tänkte att ni kanske ville se hur jag bor? Allt är väldigt....spartanskt om man säger så. Jag bor som sagt i en barack, och såhär ser det ut.
 
Här är min säng. Det enda jag längtar till hela dagarna. Bakom sängen är en bäddsoffa som är nerfälld som en säng. Där hänger jag ibland om jag har jobbkläderna på mig.
 
Här är mina byråer. I den ljusa har jag mina kläder som jag anvönder här, resten är fortfarande i min väska. I den mörkare har jag necessärer och grejer. Uppe på är min country road väska med saker som INTE ska packas upp, sen är det jobbkläder med en ficklampa på (min ficklampa är min räddare i nöden vid morgonfodringen) sen min väska, keps, värmefläkt och lite så.
 
Min älskade ryggsäck med saker jag inte kan använda här. Min handduk på tork och min vinterjacka.
 
3 av mina räddare i nöden, mina vattenflaskor, solskyddsfaktor (ni anar inte hur solbränd jag är... i ansiktet och händerna. Fint va? Så går det om man går i långärmat hela dagarna) och min keps! Blir så glad varje gång jag ser den, Hej Jonne och Udd!
 
Har jag visat er min fina tvättväska? Här hamnar mina skitiga kläder!
 
Jag igår efter att jag gjort mig iordning. 
 
Här är ungen som jag passar ibland, Clay. Han kollar på filmer som Iron man, Transformers, The Avengers och dylikt, är besatt av att skjuta monster med sina gevär och att slåss. Och han är drygt två år. Bra uppfostran.
Idag sa han dock "I hug you, Sana, I love you, Sana". Så lite gullig är han ibland.
 
Här är huset där familjen bor, baracken som man ser långsidan av är den jag bor i, sen är det lite burar för de odrägliga hundarna.
 
Det är ungefär så här jag har det!


Kommentarer
Linda

Åhh va roligt se hur du bor men vilket slit du har där borta.. vilken upplevelse du gör.... ditt boende är ju för charmigt :-P men grym som du är så möter du dina äventyr med ditt härligt goa sinne.... är så imponerad över din resa och vilken livserfarenhet du får av detta :-D
Ska du stanna länge hos den familjen? Vill du maila din adress dit isådannfall... ifall man skulle vilja sända dig nåt kuligt nån dag ;-P kram

Svar: Haha ja det är mycket jobb, men jag lär mig mycket! Haha, det lättaste är nog att skicka till work and travel, så säger dom till mig när jag fått post. Ibland tar det flera månader innan brev hittar hit. Adressen är: work and travel ground floor, 59 goulburn street, 2000 Sydney nsw australia
vilsnaiaustralien

2013-08-19 @ 21:11:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0