9/8

Dag 5
Idag morgonfodrade jag som vanligt. Sen frukost och sen ut igen. Skulle ge korna vatten, då gick slangjäkeln sönder. Fortsatte med att mocka hagar istället. Åkte sedan med Katrina och slängde sopor på soptippen, sen iväg och hämta mer hö, sen tillbaka. Lyckades laga slangen. Sen gick jag och tog av alla hästarnas täcken, sen satt vi i solen i kanske två timmar. Har lyckats bli brun i halva huvudet. Just det, halva. 
Sen var det lunch, sen ut igen. Vi flyttade ut valparna till nya burar, sen gick jag och la på alla hästarnas täcken, något som tog typ 1,5 timme. Helt sjukt. Fick jaga diverse hästar, bryta loss en häst från staketet osv. Sen fodrade jag och sen var det slut på denna dagen. Ja, kvällsmat och tv tittande blev det ju också. Pizza och dinosaur, nice!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0