8/8

Dag 4
Idag gick jag upp och morgonfodrade. Sen frukost också ut igen. Fyllde på vatten till korna som anlände kvällen innan (tack herre jesus att det inte var när jag höll koll, jag hade dött) och sen gick jag runt och gav kraft. Efter det mockade jag alla hagar, hämtade hästar, duschade hästar och knopade svansar. Vid 11 hade jag inget att göra, satt och väntade en timme på lunch, sen efter lunch var jag barnvakt. Vi satt inomhus (för kallt ute tyckte mamma och pappa) så vi kollade på the avengers. Låter kanske inte så jobbigt, men prova kolla på film med en speedad 2,5 åring. Oh my god säger jag bara. 
Efter det gick jag utoch kvällsfodrade, gav mat till alla en miljon hundar (här är nog ett 20 tal) och sen var jag färdig. In i duschen, vila lite och sen kvällsmat. Helt klart slöaste dagen hittills. Måste nog säga att favoritsysslorna att göra här är nog fodra och mocka hagarna. Inte för att det är speciellt spännande, men jag är sysselsatt ganska länge, jag får gå i min egen värld och framförallt kan jag lyssna på min musik. Min älskade musik som får mig att känna att det fortfarande finns en annan värld där ute. 
Har dock börjat vänja mig. Katrina frågade idag om jag kommer att stanna här länge. Hon hoppas på det och hon tycker jag är duktig. Hon sa att jag har lärt mig allt på ett par dagar vilket har tagit andra flera månader. Men jag menar, det är inget svårt jobb. Och dagarna är rätt lika. Tyrone har också sagt att jag gör ett gott arbete, vilket är gött. Skönt att man är uppskattad. Katrina berättade även att det är något stort rodeo event som håller till här någonstans i oktober. Håller på i en vecka eller så som hon vill att jag hänger med på. Vi får väl se! Nu är klockan 19.30 och jag ligger i sängen. Upp och hoppa imorgon vid 4-4.30, woooop! Gonatt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0