7/8

Dag 3
Gick upp innan 5 för att morgon fodra hästarna. Gav även dom kraftfoder, vilket jag tydligen inte hade behövt förrän det är ljust ute. Jaja, efter morgon fodringen var det frukost och sedan ut igen. Mocka alla hagar, fylla vatten, flytta hästar, så såg min dag ut fram till lunch. Efter lunch duschade jag diverse hästar, tvättade manar och svansar och lärde mig att göra knopar i deras svansar för att de inte ska trampa på dom när man tävlar cattle. Sen vid 2 la jag på alla hästar deras täcken (som jag tagit av på förmiddagen) och kvällsfodrade. Sen åkte Katrina till jobb och jag fick vara barnvakt till deras som i ett par timmar. Sen bar det in för kvällsmat, och sen glo på tv. Nu är klockan halv 9, jag vill bara sova men jag måste sitta uppe och vänta på en lastbil med kor som ska komma hit. Dock skulle den varit här för två timmar sedan, och jag hoppas verkligen inte att den kommer nu medan tyrone nattar Clay, utan att jag slipper handskas med galna kor och tyrone fixar det. Usch usch usch. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0