6/8

Dag 2
Idag gick jag upp 5 minuter innan jag skulle vara i huset, just snyggt att nästan försova sig dag 2 va? Klockan halv 6 var jag inne iallafall och åt frukost. Jag kunde inte gå ut och ge hästarna mat för det fanns inget hö, så jag började med att hämta in hästar som skulle tränas. När väl höet kom gick jag och morgonfodrade, gjorde sedan iordning fler hästar som skulle ridas. Jag red idag också, på världens slöaste lilla häst. Hästarna som tränades idag tränades för cattling, alltså att hålla en ko borta från resten av gruppen, mitt jobb var att hålla kon i fart medan tyrone höll den iväg. Efter det duschade jag hästarna, la på täcken (typ alla hästar i Australien har två täcken, ett svettäcke och ett tjockt över, med hals. Helknäppt, hästarna hemma skulle dö av värmeslag). Efter det var det lunch som spenderades framför en film, transformers rättare sagt. 
Efter lunch fick jag sitta barnvakt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0