5/8

Dag 1
Idag började jag klockan 5 på morgonen. Jag gick ut och skulle morgon fodra hästarna. Klockan fem kan jag ju berätta att det är kolsvart ute. Jag försökte först leta rätt på skottkärran, när den väl var lokaliserad försökte jag hitta en ficklampa. Utan framgång. Till slut gick jag in i huset, hittade en där, sen var det ut igen. Lyckades mata alla hästar (trodde jag, glömde 3) och sen var det frukost. Efter frukost var det ut igen, sen mockade jag hagar och fyllde på vatten och flyttade hästar fram till lunch. Efter två timmar lunch (satt och somnade hela tiden) gick vi ut igen, jag sadlade hästar, la täcken på efter de blivit ridna, släppte ut och tog in nya. Alla hästar här är unghästar (nästan alla) eller problemhästar. Tyrone är fantastisk med hästarna! Det är western, jobba från marken, lugnt och metodiskt, väldigt intressant! 
Senare var det kvällsfodring, jag gav även hundarna mat (typ 15 byrackor, och jag gav för mycket mat) sen var dagen slut vid klockan 18. Sen var det middag, jag kollade på westernfilm hur det går till när dom tävlar i cattle blablabla och nu är klockan 21 och jag är dödstrött. 
Denna dagen har gått bra. Det var inte roligt att morgonfodra i mörker, men att mocka hagar halva dagen har jag inget problem med. Hjärndött arbete som tar tid. Har jag föresten sagt att jag borstar tänderna utomhus? japp. Min lilla coca cola flaska som jag köpte på vägen hit är min bästa vän. Alltid vatten från en källa som jag vet är ren. Dag 1 är gjord. 


Kommentarer
Linda

Låter som det enda som fattas är croccodil dundee hos dig...hihi

2013-08-10 @ 22:59:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0