4/8

4/8
Igår var sista kvällen i Sydney för ett tag. Dagen spenderades med Scott och hans kompis. Vi åt lunch i darling harbour, och gick sedan till Sydney tower! Sydney tower är Sydneys högsta byggnad, och man kan se upp till 8 km åt alla håll. Sedan gick jag och Scott till sidebar och åt middag. Efter det gick jag upp till rummet, blev övertalad att gå ut och gick till grannrummet för att förfesta.
Väl ute var det ansiktsmålningar, dirty dancing hopp (tack Andreas, som lovade att inte tappa mig (båda två föll som furor) jag har numera ett blått knä!).
Bästa kvällen på länge! På något underligt vis hade jag en drink i handen hela kvällen utan att slösa en enda dollar, vi gillar! Sen var det bums i säng för att sedan gå upp två timmar senare, vid 4. Jag tog mitt pick och pack, checkade ut, tog en shuttle till flyget, och sen somnade jag dom goa 1,5 h till Brisbane. Väl framme där åkte jag taxi med världens mest pratglada chaufför, vidare mot Brisbanes transit center. Sen bytte jag till en buss, fick sova ytterligare 2 h, sen kom Katrina och hämtade mig i warwick. Vi åkte sedan bil i kanske en halvtimme fram till gården (skulle gissa att jag är 20 mil från Brisbane). Jag fick träffa resten av familjen, alltså maken och deras 2 åriga son.
Jag bor i en barack, jag har en säng, två byråer, en spegel och en värmefläkt. Allting är smutsigt här så jag har bara packat upp kläderna jag jobbar i, resten får bo i resväskan tills jag drar. Toaletten kommer man till om man går in i deras hus, går igenom deras sovrum, och sa jag att man spolar med en hink vatten? De har en tjocktv som de kollar på bluray filmer på, och jag har sett en mus springa över golvet. Om jag klarar tre månader? Om jag klarar tre dagar? Inget internet heller.
Människorna är iallafall jättesnälla.


Kommentarer
Linda

Hahah...förlåt att jag skrattar men när du skrev om toan.....hahahah.......hoppas att förutom det med toa så kommer din vistelse bli fantastisk ♥

2013-08-10 @ 22:56:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0