30/8

Dag 26
Så, min dag. Ja, ni vet ju vilket uppvaknande jag hade med spindlar runt om mig. Annars gick dagen som vanligt. Frukost efter morgonfodringen, fyllde på vatten överallt och sen mockade jag hagarna. Pratade även med Michelle en stund, hon berättade hur hon har det i Sydney. På söndag börjar hon sin bartenderkurs, spännande! Sen pratade jag med Miranda, berättade om spindeln, hon sa att hon hade flyttat direkt haha!
Katrina haffade mig och frågade om jag kunde passa Clay medan hon åkte till affären. Han sov, så det skulle inte vara några problem. Bara det att han vaknade ungefär två sekunder efter hon åkt. Humöret var gott dock, så vi kollade på dinosaur (vad annars?) och jag gav honom frukost. Efter det gick jag ut igen. Vi hade tidig frukost, vid 11, och sen var det ut igen. 
Jag fyllde på vatten osv och sen dammsög jag mitt rum. Hittade inte den stora spindeln, dock dammsög jag upp typ tre andra spindlar i storlek med källarspindlar. Sen gick jag ut igen, fixade färdigt, avmaskade hundarna och sen in i duschen, för jag skulle ut!
Jag drog i duschen, tvål över hela mig, vad händer? Vattnet slutar rinna. Arg drog jag på mig kläderna, gick ut och sa att jag inte skulle med ut. Katrina fixade dock vattnet på två sekunder så det löste sig bra och jag hängde med ut. Vi åkte till Katrinas jobb, där mötte jag upp courtney och hennes vänner. Drack öl och åt en buffé som inte var värd 15 dollar. Sen var det en kille som spelade där som har varit med i idol och talang, Jonny någonting. Han var duktig, men så sjukt dålig låtskrivare! Han gjorde covers jättebra, men hans egna låtar var så jäkla dåliga. Nåja. Vid 10 drog de flesta och jag var kvar själv, nästan. Katrina frågade om jag ville ta taxi hem för hon slutade inte jobba förrän vid 1, ja tack sa jag. Hamnade med ännu en pratglad chaffis (vad är det med dom?) sen var jag hemma vid 11. Alltså, det var ju kul att inte bara vara hemma, men nästa gång dom frågar om jag vill ut säger jag nej. Att vara på en rsl club med människor man inte känner (och de har känt varandra hela livet) är inte så spännande. Ett plus dock var att jag pratade med min bff Esben! Han är på Magnetic Island just nu och bor i en bungalow och dricker öl på stranden. Han är där i två nätter, sen tillbaka till Townsville och sen till landet där han inte har täckning längre. Så jag ska ringa ringa ringa alla dagar så han är sönderpratad när han kommer tillbaka! Haha, en rolig sak han sa igår:"jag har bara pratat engelska den senaste månaden, och det första språket jag pratar efter det är svenska, mycket konstigt" (han är dansk). 
Sånt är det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0