29/8

Dag 25
Idag pratade jag med bästa tanya när jag vaknade! Jag berättade lite om mitt jobb och hon om hur det är att vara hemma och snart börja på Uni. Föreslog att hon skulle rymma tillbaka till Australien i december istället, det tyckte hon var en bra idé.  Emilia kommer också att hänga med på resan (hur bra?!), så det blir jag, hon, frugan och förhoppningsvis Emma! Jag är så himla taggad, vill bara att det ska vara december NU!!! Men det ska nog hända lite roliga grejer här också, i oktober (tror jag att det var) så är det rodeo i warwick som vi ska på, och i november så ska vi upp till rockhamptons, som är typ 10 h härifrån med bil, för tyrone ska tävla och sälja hästar. 
Annars är det bara det vanliga, ut och ge hästarna mat, in för frukost (åt "muffins" idag, typ runt platt bröd som dom kallar muffins) sen ut igen. 
Gav hästar kraftfoder, fyllde på vatten till korna, sen tog vattnet slut.  Flyttade på korna, hälften av dom skulle hem och ersättas av nya. Mockade hagarna och sen åkte vi ner till en av hagarna längst ner och satte igång vattenpumpen så vi kunde få vatten igen. Efter det fyllde jag på vatten till hästarna, sen vart det lunch. 
Vi kollade på dinosaur (den filmen har jag nog sett 50 gånger sen jag kom hit, idag rullade den 3 gånger) och alla somnade. Tyrone gick ut och började jobba, och han väckte mig inte, han insåg nog att jag behövde en nap. Så från 12 till 15 var jag inne och åt lunch och sov, så himla behövligt!
Sen gick jag ut, fyllde på mer vatten, pratade med min bästa BFF Esben i telefon. Han jobbar ute på vischan som jag, men han har ingen täckning ALLS där han bor. Så nu var han och Laura (som också var med på farmcamp, de jobbar på samma gård) i Townsville för en veckas semester, och imorgon ska de åka till magnetic island. De bor på hostel och badar i pool och dricker drinkar, gissa om jag är avis!!!
Åh, för den delen pratade jag med min bro Michelle också! Hon är i Sydney för tillfället och på söndag ska hon börja bartenderkurs så hon kan ge mig fancy drinkar när jag kommer tillbaka till Sydney ;)
Nåväl, sen fodrade jag hästar, hundar och kossor, åkte efter en traktor, hopp in i duschen och sen friterade kycklingvingar till middag. Rätt nice dag! Och dessutom har jag jobbat i shorts och t-shirt hela dagen, så jag kan få en ännu goare bonnabränna. 
Sen gick jag till mitt rum för att lägga mig, men nähä! Då ringer bästa Yvette på Skype! Pratade med henne och Rickard ett tag, sen bestämde vi ny dejt, imorgon klockan 04 när jag vaknar! 
 
Finaste Yvette och jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0