28/8

 
Dag 24
Idag skulle jag ha Skype dejt med Emma. Ja, det gick ju sådär. Ungen var inte inloggad så jag pratade med pappa en stund istället. Även mamma svängde förbi och sa hej. Jag skrev till Emma på fejjan, och hon loggade in så vi pratade i typ 3 minuter, hon hade tydligen somnat. 
Sen gick jag ut och morgonfodrade, såg att ett staket var sönder så jag försökte fixa det. I mörker. Gick sådär. 
Sen gick jag in och åt frukost, sen ut igen. Fyllde på vatten, gav kraftfoder (nästan alla hästar får det nu morgon och kväll) och sen mockade jag hagarna. Lyckades även fixa staketet när jag såg va felet var. En av trådarna satt fast i ena hörnet så det var bara att dra loss och fixa och trixa lite sen vart det klart!
Och vet ni? Pepsi, min fina kalv, dog i natt. Stackars liten. Men det var nog bäst, han har bara legat ner i hagen och vi har tvångsmatat honom. Men det är synd, för jag tyckte om honom. 
Sen åkte Katrina och hämtade nytt hö, så det lassade vi in i logen. Efter det vart det lunch, vi kollade på kung fu panda (jag somnade), sen fick jag passa Clay för att Katrina åkte iväg för att hjälpa hennes pappa med något och Tyrone skulle ut i stallet. Så jag och Clay kollade på shrek och Madagaskar. Hann även fixa saker inför östkust resan, skicka iväg resebeskrivning till wtc och bwt. Så de fixar och trixar och jag väntar på bästa priset. Fick ett erbjudande av bwt som var drygt hundra dollar billigare för samma resa, så jag ska säga det och pressa priset på wtc. 
Vi kollade iallafall på film till 16, sen gick jag ut och fodrade hästar och hundar, hängde undan tunga sadlar, flyttade på hästar och sen var jag inne igen vid 18. Happy feet på tv och spagetti och köttfärssås till kvällsmat, så var denna dagen gjord!
 
min fina pappa! (Också jag som är fett koncentrerad på att ta bild)
 
hehe, Emma och jag!


Kommentarer
Linda

Hallo på dej.... jäklar va spännande det är följa din resa :-) skrattar så gått åt hur du skriver om barnpassningen för jag minns när man själv var barnflicka...hihi..
Sen bilden av underbara du ute i hagarna och kossorna får mig bli riktigt rörd... ja vet inte va som händer inom mig..men jag tänker på vilken livsresa du gör...och så gör du den själv!!!!!! Att nån gör en sån resa som du med nån bekant är en sak..men fan du är ju helt själv ♥ är stolt vän så du annar inte ♥
Alla hälsar så gott till dig ♥ kram ♥

2013-08-29 @ 04:59:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0