26/8

Dag 22
Idag har jag haft the day off! Tyrone morgonfodrade hästarna vilket innebar att jag hade sovmorgon. Vaknade vid 9, låg kvar i sängen och läste diverse bloggar till halv 11, gick in och åt pannkaksfrukost, sen gick jag ut till min säng igen. 
Kollade även på resor längst östkusten. Kontaktade diverse resebyråer (work and travel har inte svarat på mejlet jag skickat än). En utav dom, backpacker world travel, chattade jag med, och när jag skickade min mejladress så frågade han var jag var ifrån. Sverige svarade jag glatt, och då sa han "jaha men så bra då, då kan vi ta det på svenska om du vill:)". Hur bra? Dock hittade jag en bättre resa med ett annat företag, men han bad mig att skicka information om resan så skulle han göra en likadan och toppa priset som dom hade satt. Allt är inkluderat utom mat och dryck. På de flesta turer (som whitsundays och fraser island) är maten inkluderad. Jag längtar så tills det är resdags!! Tänk, nyår och min födelsedag i Sydney (jag ska faktiskt få fira min dag mitt i sommaren, hur coolt?) sen resa hela östkusten, sen komma tillbaka till Sydney och fira Miranda! Och sen fyller Emma år! Hoppas att Emma och Emilia hänger med på denna resan, då kommer det bli epiiiccccc. 
Nåväl, sen knackade Katrina på dörren och frågade om jag ville med till stan. Självklart! Så in i bilen och vidare mot stan. Jag köpte jobbestrumpor (man måste ha de i arbetsskorna, jag gjorde misstaget att ha vanliga strumpor en dag, skavsår delux), underkläder, snickers och en ny bronzer. Sen hyrde vi några filmer, åkte tillbaka och kvällsfodrade och sen in framför tvn. Åt lite kvällsmat, sen vid åtta hade jag Skype dejt med bästa frugan!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0