25/8 - en bild i timmen.

Dag 21
Idag har jag varit här i 21 dagar. Tre veckor. Det är 60 dagar sen jag kom till Cairns och 89 dagar sen jag kom till Australien. Rätt galet va? Det låter inte så mycket, men Gud vad jag har hunnit med. Jag har bott hos två familjer, jag har varit på surfcamp och farmcamp. Jag har flugit inrikes från Sydney till cairns och tillbaka och från Sydney till Brisbane (och lyckats boarda på lyret två av gångerna). Jag har bott på hostel och jag har mött vänner för livet. Dessutom har jag tagit dykcertifikat och nu jobbar jag med westernhästar. Och snart har det gått tre månader. 
Tycker vi tar en titt på den här dagen med en bild i timmen!
 
 
06.00
Klockan ringde och sa att det var dags att vakna. Humbug sa jag och vilade ett tag till. Pratade med Yvette och Rickard. 
 
 
07.00
Dags att gå ut. Det här är min vy för en halvtimme framöver
 
 
08.00
Gick in för frukost. När jag ätit klart blev jag skjuten av den här marodören. 
 
 
09.00
Fortfarande inomhus. Kollar på Jurassic Park 3. Igen. Fortsatte frukosten med french toast. 
 
 
10.00
Ut och ta av alla hästarna sina täcken, evighetsjobb
 
 
11.00
Åkte vi iväg och hämtade hem dräktiga ston. Fint att mitt finger kom med också va? :)
 
 
12.00
Fortfarande iväg och hämtar och lämnar hästar. Fyra ston kom hem och fyra hästar åkte iväg. 
 
 
13.00
Ägare till två av hästarna kom hit. Tyrone rider hästarna så ägarna får se hur de är sen får de åka hem. Här är Ice, det är han och Chilli som får åka hem idag. 
 
 
14.00
Tyrone bestämmer sig för att rida en häst till innan vi tar ledigt. Ingen lunch än och jag är hungrig!!
 
 
15.00
Fyller på vatten till hästarna. En del ska flyttas runt till andra hagar. Fortfarande ingen lunch. Sprang iväg och åt min sista snickers innan. Humöret börjar tryta. 
 
 
16.00
Sprang in och slängde i min två toast, efter det var det kvällsfodring för hästarna. Min vy en halvtimme frammåt. 
 
 
17.00
Det sista jag gjorde för dagen, fyllde på vatten till kossorna.
 
Sen la jag in mobilen på laddning, men vid 18.00 gick vi in och åt kvällsmat hos Tyrones föräldrar. POOORK! Sen kollade vi på x-factor och vid 21 hoppade jag i säng.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0