24/8

Dag 20
Idag var jag så trött så trött när klockan ringde. Låg kvar i sängen tills jag var tvungen att gå ut. Gick och fodrade hästarna och sen in för frukost. Min lediga dag är på måndag, så det är idag och imorgon som jag måste jobba, sen ska jag inte lyfta ett finger på måndag!!! Eller ja, kanske fodra, men det är okej. Bara jag slipper göra det klockan 5. Eller ja, det är också okej, bara jag kan sova efter!
Idag fick jag stanna inne och passa Clay en stund på morgonen framför tvn. Det kanske låter soft, men att sitta i ett iskallt hus, passa en unge som pratar med STORA BOKSTÄVER, som sitter och skjuter mot tvn är sådär. Efter ett tag fick jag ungen att sitta still under en filt, bara skjuta på de elaka gubbarna och hålla tyst. Så jag kunde läsa en tidning framför brasan. Alltså föräldrar måste älska sina barn så sjukt mycket, för att ta hand om andras barn är pain in the ass alltså. 
Sen gick jag ut, gav hästarna kraftfoder, spolade av några hästar och tog av täcken. Idag kom det även tre nya hästar, så det har varit hästägare här halva dagen. Vi åkte iväg till den lokala puben för lunch. Snacka om att de kan prissätta hur de vill! Allt kostade mellan 18-25 dollar, för en skiten pub mitt ute i ingenstans. Tur att man blir bjuden. Sen när vi kom hem la jag på alla täcken på hästarna, sadlade två hästar, gav hästar och hundar mat. Sen vart det kvällsmat och film, sen i säng. 
Ps. Har fått reda på att imorgon behöver jag inte fodra vid 5. Har minisovmorgon till kanske 6-7. Lycka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0