19/8

Dag 15
Idag ringde klockan vid 04.00. Lat som jag var stannade jag kvar i sängen till halv 5, sen var det ut och morgonfodra. Efter det var det frukost och sedan ut igen. Hämtade in hästar, började mocka mina hagar, och sen rädda en kalv. Kalven som föddes för några dagar sedan har inte fått tillräckligt med mat från sin mamma, så vi försökte ge honom mjölk och sedan flyttade vi honom (som jag fått döpa, pepsi blev namnet) och mamma mu till en annan hage. Jag BAR pepsi till den andra hagen (tung så in i ska ni veta) och allt gick bra. Efter det började jag på mina hagar igen, men blev tillfrågad om jag ville hänga med till stan. JAAAA!!!! Blev svaret och nu är jag en veckolön fattigare. Choklad i drivor, chips, en ny tandborste, tandtråd, tandkräm, bodylotion, mjukisshorts, en hoodie och några tshirts införskaffades, jag är nöjd! Sen åkte vi tillbaka till gården vid halv 12. Två timmar borta från gården behövde jag!
Sen var det hem igen, pizza till lunch, ut och hämta in hästar sen passade jag Clay. Ungen fick ett ryck och sprang ifrån mig, så jag släpade in honom till hans rum där han fick sitta och skämmas tills han betedde sig normalt och efter det kollade vi på hitta Nemo. Efter det gick jag ut och gav hästarna mat, la på tjocka täcken igen på några av hästarna. Efter det var det middag hos tyrones föräldrar, som bor i ett hus här på gården. Sen bums i säng!
 
 
Pepsi stackarn precis innan vi räddade honom. 
 
Charmiga Clay


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0