18/8

Dag 14
Idag ringde klockan vid 7, alltså min andra sovmorgon sen jag kom hit. Latade mig i sängen (kollade på crazy stupid love på mobilen för typ tredje gången). Sen var det dags att morgonfodra vid klockan 8. Gick ut, fodrade hästarna, fick fånga en häst som var ute på vift. Sen efter jag gjort det så skulle vi flytta på en ko och hennes kalv som föddes dagen innan. När vi väl lyckats göra det (kalven rymde lite) så var det dags för frukost. efter frukost gick jag ut ett tag till och jobbade, sen gick jag in och kollade på film. Lyckades få igång mitt wifi ordentligt, åkte och köpte snickers och toblerone, sen var det lunch. Efter lunchen hängde jag i min barack, sen var det dags att kvällsfodra. Efter det var det kvällsmat, och nu är jag tillbaka i min barack. Min andra lediga dag (nåväl, halft ledig). Riktigt gött! Imorgon är det dock upp och hoppa igen klockan 0400. Eller ja, jag snoozar till halv 5. Men efter det är det upp och hoppa! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0