16/8

Dag 12
Idag gick jag upp, morgonfodrade, frukost, sen ut och hämtade hästar. Idag red jag Rancho, vilket var bra mycket lugnare än chilli. Han är 15 år, ser ut och beter sig som 25, är slö och står still. Lagom för mig när man sitter på samma häst i ca 3 timmar. 
Det kom en ägare till två av hästarna som skulle kolla när vi red. Han har tydligen varit en av Australiens bästa ryttare inom denna kategorin och en av de bästa tränarna. Sen fick han en stroke, blev överviktig, och nu har han bara hästar och låter andra rida som jag fattar det. Han kollade iallafall på hela förmiddagsträningen, gav tips och så. Väldigt spännande att lyssna på. Sen efter det var det lunch, KFC för första gången i mitt liv. 
Efter lunch gick vi ut igen, tog hand om diverse hästar, mockade hagar, kvällsfodrade, sen när klockan blev runt halv 7 så åkte vi hem till Katrinas föräldrar för middag. Där stannade vi till ca 21.30 (gissa om jag höll på att dö av trötthet) sen var vi hemma vid 22. Sen sa Tyrone de ljuvaste orden jag hört sen jag kom hit, "morgonfodra när du vill i morgon, eller nä, jag gör det, sov du så länge du vill, du är ledig imorgon". Dessutom fick jag lön och mitt wifi, rena julafton!!!
 


Kommentarer
Pappa

Hur mycket får du i lön då?

Svar: Jag får 200 i veckan, vilket är skit, men det är vad man får på farmjobb typ. Vet inte om jag ska stanna här efter mina 3 månader är gjorda. Å ena sidan har jag säker betalning även om det är lite, å andra sidan kan jag tjäna det dubbla och mer om jag söker jobb i stan. Men där har jag inget säkert jobb. Uuuuh
vilsnaiaustralien

2013-08-17 @ 15:40:09
Lena ( mamma)

Har hört att du måste skriva till myndigheterna så snart du gjort dina 3 månader för att få ditt visum även om du stannar längre!

Svar: jaså? jag har ett papper där arbetsgivaren skriver under hur många dagar man jobbat. Dock vet jag att om jag är i australien måste jag vara i australien när det blir godkänt eller nekat, och om jag är utanför landets gräns måste jag vara utanför. Får kolla upp allting när det närmar sig :) fortfarande en lång väg kvar att gå!
vilsnaiaustralien

2013-08-18 @ 06:31:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0