15/8

Dag 11
Gick upp som vanligt. Morgonfodrade som vanligt. Åt frukost som vanligt. Hämtade in hästar som vi skulle träna. Jag red Chilli istället för Rancho,  vilket inte var skoj alls. Här rider man western, vilket skiljer sig radikalt från engelsk ridning. Enligt tyrone är det inte mycket skillnad alls mellan western och dressyr, grunderna är detsamma. Ja, det kan jag hålla med om, men dressyr och western är ungefär lika lika som en lastbil och en Ferrari. Båda är bilar, grunderna är detsamma, MEN DET ÄR INTE SAMMA SAK!!!!
Nåväl, Chilli är inte min favorit, han har blivit inriden fel, och är stressad. Att försöka hålla reda på vad tyrone gör, medan man håller koll på en ko, medan man håller koll på sin egen häst är inte lätt om man sitter på ett nervvrak, som man dessutom ska ha helt långa tyglar på. 
Efter träningen var det lunch iallafall, jag gick sedan ut och fixade och donade med lite olika grejer, sorterade täcken och sådant. Sen var det kvällsmat och sen i säng. Vilken dag. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0