13/8

Dag 9
Startade dagen med att morgonfodra. Såg att två av hingstarna inte var i rätt hage, bra start. Bestämde mig för att fodra i deras hage (där dom skulle vara) så då gick dom tillbaka av sig själv. Man får inte vara dum! 
Sen var det frukost och efter det ut igen. Jag hämtade in  10 hästar som skulle ridas på förmiddagen. Sen sadlade och tog ner dom till arenan. Där red tyrone unghästarna först (eller ja, de som har minst erfarenhet) och jag filmade. Efter det tog jag hand om hästarna, släppte ut dem i hagarna och så. Sen var det lunch! Efter lunch passade jag Clay,, vilket var himla lätt för han sov. Jag lyckades även få 20 minuters sömn, innan han väckte mig. Senare kom hans farfar och hämtade honom och jag gick ut och jobbade igen. Hämtade in 6 hästar som skulle ridas. Tog ner alla till arenan, sen tränades de med korna. Efter det var klart kvällsfodrade jag, sen var det dominos pizza till kvällsmat och bilar på tv. Vid halv 9 gav jag upp och gick och la mig. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0