11/8

Dag 7
En vecka har gått sedan jag kom hit. En vecka, sju dagar närmare mitt 2nd year visa. Har gjort 14 av 88, heja heja. Idag har varit så. jäkla. långsam. och. tråkig. Började med de vanliga sysslorna, sen var jag barnvakt ute i den stekheta solen i ett par timmar, sen åkte vi och hämtade hö. Gick längst en åker och slängde upp balar på ett flak, spännande. Sen var det lunch. Efter det sorterade jag täcken, släng hög, laga hög, och täcken som är färdiga att lägga undan. Upptäckte medan jag sorterade att en spindel kröp på min axel, och trots att Katrina sagt att det är ormarna man ska va rädd för, inte spindlarna, så FREAKADE JAG UR TOTALT!! Äckligt!!!!!
Efter det så red jag, vi vallade kor till andra sidan vägen, sen stod vi där och glodde medan dom åt tills det var dags att valla tillbaka. Det var som att se målarfärg torka. Så rida kanske jag inte ska kalla det, mer "använda häst som soffa". Efter det kvällsfodrade jag, släppte ut hästar och sen kvällsmat. Hoppas det blir bättre imorgon. Det enda pluset med denna dagen var att jag pratade med Michelle en stund i morse, min bro!!


Kommentarer
Linda

Här kommer en hälsning från ett ös regnigt/ hagel och blixtrande skåne land.....
Hoppas nån kan filma kära cowboy Sanna in action...hihi.... skulle vara så jäkla kul se när du fångar in kossorna...hihi ... kram

2013-08-13 @ 21:37:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0