10/8

Dag 6
Idag morgonfodrade jag och mockade hagarna som vanligt. Tror att detta var min "day off", alltså gör jag samma sysslor som vanligt morgon och kväll (ger mat och vatten, mockar, tar av och på täcken). Enda skillnaden från andra dagar var att jag hade ledigt mitt på dagen. Jag har lyckats ha signal på telefonen idag, så jag har pratat med mamma, Emma och Linn <3. Har även pratat en del med Katrina idag. Hon ska köpa en wifi dosa till mig på onsdag när hon är i stan, så jag har internet igen. Som jag längtar!!! Har vant mig vid tanken att vara här ett längre tag, men det går inte utan internet. Jag måste kunna prata i telefon, blogga och kolla min Facebook. Dessutom är det bättre när jag är på resande fot också, för de flesta hostel tar 3 dollar för en timme eller 7 för en dag, så jag har i princip tjänat in dosan på två veckor. Kvällen spenderas framför tvn, sen är det upp och hoppa vid 4 imorgon igen. 


Kommentarer
Respelion

Ja, utan åtkomst till nätet så blir man lätt handikappad nu för tiden.



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0